چند روایت
نوشته شده توسط : شب های بی ستاره



 


-      امام علي -عليه السلام- مي فرمايند : هيچ كاري نزد خداي ( عزو جل ) محبوبتر از نماز نيست. پس مبادا چيزي از امور دنيا شما را از اوقات نماز باز دارد ؛ زيرا خداي ( عز و جل ) مردماني را نكوهيده و فرموده است : الذين هم عن صلاتهم ساهون؛ همانان كه از نمازشان غافلند , يعني از اوقات نماز غافلند و به آن اهميتي نمي دهند.( ميزان الحكمه / ج 7 / ص 3129.)
-      در اهميت صبح همان بس كه خداي عز و جل به آن قسم خورده است : « و الصبح اذا اسفر(مدثر / 34)؛ و سوگند به صبح چون آشكار شود و الصبح اذا تنفس(تكوير / 18)؛ و سوگند به صبح چون بدمد»
-      علامه حسن زاده ي آملي ( حفظه الله تعالي ) مي فرمايند : كسي كه سحر ندارد از خود خبر ندارد !
-      امام صادق – عليه السلام- در لحظات آخرازعمر شريف شان فرمودند: كسي كه نماز را سبك بشمارد به شفاعت ما نمي رسد.
-      پيامبر خدا صلي الله عليه وآله : حفظِ شش امر را براي من عهده دار شويد من بهشت را براي شما عهده دار مي شوم: نماز، زكات، امانتداري، شهوت، شكم وزبان را. (ميزان الحكمه/ ج ٢/ص276)
-      پيامبر خدا صلي الله عليه وآله : اي ابوذر! پروردگارت عزّ وجلّ، به وجود سه نفر، بر فرشتگانش مي بالد : مردي كه در جايي تنها باشد وبه وقت اذان ، اذان بگويد ونماز بخواند. پروردگارت به فرشتگان مي فرمايد: ببينيد بنده من نماز مي خواند وهيچ كس جز من او را نمي بيند . پس هفتاد هزار فرشته به زمين فرود آيند وپشت سر او به نماز ايستند وتا فرداي آن روز برايش آمرزش مي طلبند.
ومردي كه شب هنگام در تنهايي برخيزد و نماز گزارد وسجده كند و در حال سجده خوابش برد . پس ، خداوند متعال فرمايد : به بنده من بنگريد كه روحش نزد من است وبدنش در طاعت من سجده كنان... ومردي كه ... (همان/ ج ٢/ ص ٥٥٧.)
معرفي منابع جهت مطالعه ي بيشتر؛
1. صلوة الخاشعين، شهيد دستغيب.
2. اسرار نماز، محسن قرائتي.
پي نوشت :
1- براي شناختن گناهان نيز مي توانيد به خواندن كتاب گناهان كبيره شهيد دستغيب و همينطور كتاب گناه شناسى، محسن قرائتى
رجوع کنید.





:: برچسب‌ها: نماز ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
طراحی فروشگاه اینترنتی در تاریخ : 1395/11/19/2 - - گفته است :
سایت خوبیه . موفق باشیییییید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: